Uskršnji posjet dabrovima 02.04. – 05.04.

jaseirisU dobro poznatom „ brzom“ trojcu i ovaj izlet  započinje laganim tempom. Krenuvši iz Splita u  petak  u ranim popodnevnim satima i stajući na više-manje svakom mogućem  utorištu  u planinarski dom „Ravni dabar„

dolazimo u večernjim satima. Položaj doma je specifičan. Smješten u  samoj udolini  na visini od 723 m okružen slikovitim  kukovima, Visibababom, dom se nalazi u podnožju kuka Čeline. Došavši u sam sumrak nismo dugo uživali u pogledu. Uz ljubazan doček domara  Mile, pravi velebitski čaj i domaće travarice shvaćamo da u domu nema signala i naš odmor započinje.

dabroviSubota  03.04. ( 7:00)   Iris priprema  doručak i kavu (  uzimajući u obzir da smo bili osuđeni na poljski wc ta ideja se neće pokazat kao najpametnija). U međuvremenu Anamaria kao vođa puta pokušava me nagovorit da obučem  gojze  i ponesem „veliki“ rusak… (bitno je da se boje slažu  kako bi fotkice ispale što bolje, a to što ja vučem prazan ruksak .. eto popuštam oko ruksaka, od patika ne odustajem) .Iz doma, preko Crnog dabra,  penjemo se na prijevoj Alaginec,  a zatim put Kuka  od Špiljić plane, Grabara i Kuka od pećice.  Penjanje postaje već malo zahtjevnije i koristim svaki mogući trenutak za predah na nekoj od položenih stijena  uživajući u fotosintezi.  I tako dok neki koriste svaki trenutak da „ ubiju oko“  pozerice  ne propuštaju priliku  za fotografiranje.  Nalazimo se iznad Baških oštarija s impresivnim pogledom na ostatak kukova. Put vodi dalje prema Kizi  (1274m) ujedno i najvišoj točki na našoj turi toga dana. Prema Žutom i Vranjem kuku  mogli smo lakšim ili težim stazama.  Iris navija za stazu sa oznakom „oprez“.  I s oprezom i puževim tempom krećemo dalje. Kako smo se već na sjevernim djelovima staze susreli s neugodnim priječenjima ostataka snijega odustajemo od odlaska na Žuti kuk. Stazom nastavljamo, obilazimo Široki kuk i dalje uživajući u pogledu sa Butinovače,   u sumrak stižemo u dolinu doma. U domu  „dernek“   15-ak Zadrana i par Slovenaca  i par boca alkoholka.

CvijeceNedjelja 04.04– Uskrs. Neki naspavani drugi sa očima na po koplja, jutro započinje kao i prethodno. Iris kuha kavu, Anamaria  kombinira kako je obećala neku laganu i kratku turu, a ja  se od bolova premještam  iz ležećeg u sjedeći položaj.„ Šefica“ kako ju je domar Mile prozvao  danas se  odlučila za samo jedan kuk, Bačića kuk. Nešto se tu činilo sumljivo samo jedan kuk, vidio se iz doma, čak se nije činio pretežak. I tako naivne nas dvije,  Iris i ja u pratnji „goniča robova“   strmim padinama uz ostatak snjega,  kroz mokro i sklisko lišće, slomljeno drveće  i ne baš ugodne sipare  gazimo naprijed.  Stilom  „ na sve četiri“ u velikim razmacima zaobilazeći snježne dionice došle smo do zadnje snježne prepreke.  Oštri sipar s jedne strane, krušljiva stjena sa druge i snježna dionica koso položena ispred nas. Anamaria oprezno preči preko snjega do stabla oko kojeg veže  neke dvije „ špigete“  za koje me uvjerava da su atestirane zamke ( khm čovjek svasta povjeruje u trenutcima kad nazad više ne može). „ Špigete“ su  poslužile, a mi smo se dovukle do skala i sajli. Vrijeme se već kvarilo, umorne, iscrpljene i mokre od snjega, vrh ovog kuka smo odlučile zaobić iako smo bili  veoma blizu. Preko Visibabe sad već u potpuno zimskom ugođaju  kroz  podnožje „ penjačkih“ kukova vratili smo se u dom.
Slike pogledajte u galeriji slika!